Företag

Intervjuv med Mattias Chahin, Grundare av Deligate

”Betalar bara för det vi använder”

Food-tech bolaget Deligate arbetar för att minska

matsvinn hos livsmedelsbutiker och ser alltid möjligheter till kostnadseffektiva lösningar även inom företaget.
Efter att ha tecknat företagsabonnemang hos teleoperatören My Beat har de halverat sina telefonkostnader. 
– Andra operatörer tar ofta betalt för både surf, samtal och sms, men My Beat kunde skräddarsy ett abonnemang så att det passade för oss, säger Mattias Chahin, grundare på Deligate.

 

Deligate arbetar för att minska matsvinn hos livsmedelsbutiker och är måna om att förhindra överkonsumtion i samhället – ett tänk som genomsyrar hela företaget. Förra året såg de över sina telefonabonnemang och upptäckte att de kunde sänka sina kostnader rejält genom att teckna företagsabonnemang hos telebolaget My Beat.
Behöver ditt företag sänka telefonkostnaderna? Se hur mycket ni kan spara här

Mattias Chahin är grundare av Deligate. Han menar att de nu kan få en tydligare överblick av hur abonnemangen används och därefter anpassa paketen löpande efter enskilda behov utan att betala för tjänster som de inte använder. 
– På My Beats hemsida kan jag enkelt se alla aktiva abonnemang och upptäcka vilka som till exempel inte använder sitt surf. Därefter kan jag direkt få kontakt med supporten om jag vill ändra ett paket eller aktivera nya abonnemang, säger han.

Eftersom att Deligate har personal som rör sig ute bland butikerna sker mycket av kommunikationen via telefon. Därför är de i ständigt behov av telefonabonnemang som fungerar bra, samtidigt som tillgång till flexibel och snabb service är nödvändig. Det är något som Mattias tidigare har sett som ett tidskrävande problem hos andra operatörer. Han säger att My Beat är måna om att lösa saker direkt utan att man behöver sitta i en telefonkö. Som kund får man dessutom en egen handläggare som löser eventuella problem – oavsett om det rör sig om bristande täckning eller aktivering av ett nytt simkort.
– Vi är ofta i behov av att få igång nya simkort direkt när vi är ute i butik och jobbar, vilket tar väldigt lång tid hos andra operatörer. Nu kan vi maila eller ringa My Beat och få simkorten startade på 5-10 minuter utan att fastna i långa telefonköer, säger han.

Har halverat kostnaden
I dag har Deligate tecknat över 200 abonnemang hos teleoperatören My Beat. De har halverat sina kostnader. Tidigare betalade de runt en hundralapp för varje abonnemang, i dag kostar det runt 59 kronor och de betalar aldrig för mer än vad de faktiskt utnyttjar – vilket var den största anledningen till att de valde att teckna med My Beat. 
– Vi behövde bara surfen. Andra operatörer tar ofta betalt för både surf, samtal och sms men My Beat kunde skräddarsy ett abonnemang som passade oss. Nu har vi dessutom dubblat surfen – till ett billigare pris, säger han.

Välj Mobilabonnemang!
Webbsidan utvecklad av Arego