Kategorier:
Kontakta oss:
019-55 55 500
Vardagar 10:00 -16:00
  • Operatörslås
    Svar:

    MyBeat använder sig självklart inte av irriterande operatörslås. Om du har klickat på denna fråga har din telefon troligtvis blivit låst av en tidigare operatör! 

    Det är bara den operatören som har låst telefonen som har tillgång till operatörlås-koden. Är telefonen mer en 12 månader gammal kan du hitta koden på din gamla mobilleverantörs hemsida.

     

    Vid kontakt med mobilleverantörens kundtjänst kommer du att bli tillfrågad om att uppge en IMEI kod.

    Denna kod (15 siffror) hittar du på telefonens baksida under batteriet, eller genom att knappa in *#06#.

     

    Här är direktlänkar till verktyg för upplåsning hos Telenor, Tre, Telia och Tele2.

     

    Om du har en operatörslåst iPhone: 

    • Ta kontakt med kundtjänst hos operatören du köpte telefonen hos. De lägger in en beställning mot Apple om att telefonen ska frigöras för operatörslås.
    • Med nuvarande SIM-kort monterat i telefonen, kopplar du upp iPhone till en PC, synkroniserar och tar sen en säkerhetskopia. Detta gör du i iTunes, som kan laddas ner via apple.com.
    • Utan att koppla iPhone från datorn byter du från nuvarande SIM-kort till MyBeat SIM-kort. Tryck på Restore. iTunes kommer att radera all information från din iPhone.
    • Etter att processen med att ta bort all information på iPhone är klar måste telefonen reaktiveras. När detta är klart är telefonen upplåst och MyBeat SIM-kortet kan användas!
    • Ladda in din säkerhetskopia från iTunes och synkronisera.

    Om du inte redan har porterat ditt mobilnummer till MyBeat, kan du byta tillbaka till ditt gamla SIM-kort. Telefonen är nu fri ifrån operatörslås och du kan på porteringsdagen, (se välkomstbrev), byta SIM-kort utan att koppla dig mot iTunes.

  • MMS - och Internetinställningar
    Svar:

    Ditt nya SIM-kort från MyBeat är försett med inställningar som automatiskt ställs in i din mobil, men ibland kan inställningarna behöva matas in manuellt.

      

     

    Innan du ger dig på att manuellt ändra inställningarna för surf och MMS i din mobil, kontrollera följande:

    1: Har mobilen täckning? 
    2: Är mobildatan påslagen under inställningar?  
    3: Starta om mobilen 
    4: Kontrollera befintliga APN-inställningar 

     

    Din mobil fungerar med ett APN som innehåller inställningar för både surf och MMS, men vi rekommenderar att ha två separata APN för surf och MMS. För att få nya inställningar eller uppdatera de befintliga inställningarna för APN gör du så här:

     

     

     

     

    APN-inställningar för iPhone

    1. Gå till Inställningar och välj Mobilnät.
    2. Klicka på Alternativ för mobildata och sedan Mobilt datanätverk.
    Under Mobildata ska inställningarna vara:
    APN: services.telenor.se
    Användarnamn: Lämnas tom 
    Lösenord: Lämnas tom


    APN-inställningar för Samsung

    1. Gå till Inställningar och välj Mobilnätverk. 
    2. Klicka på Åtkomstpunktsnamn. Gå till Telenor MMS. Om det inte finns så tryck på Lägg till.
    Inställningarna ska vara:
    Namn: Telenor SE
    APN: services.telenor.se
    Proxy: ska vara tom
    Port: ska vara tom
    Användarnamn: ska vara tom
    Lösenord: ska vara tom
    Server: ska vara tom
    MMSC: http://mms
    MMS-proxy: 172.30.253.241
    MMS-port: 8799
    MCC: 240
    MNC: 08
    Verifieringstyp: PAP
    APN-typ: default.supl,mms
    APN-protokoll: IPv4
    APN-protokoll vid roaming: IPv4
    Bärare: Ej angiven


    APN-inställningar för Sony

    1. Gå till Inställningar och välj Mer
    2. Klicka på Mobila nätverk och sedan Åtkomstpunktens namn.
    3. Gå till ”Telenor MMS”. Om det inte finns tryck på ”+”.
    Inställningarna ska vara:
    Namn: Telenor SE
    APN: services.telenor.se
    Proxy: ska vara tom
    Port: ska vara tom
    Användarnamn: ska vara tom
    Lösenord: ska vara tom
    Server: ska vara tom
    MMSC: http://mms
    MMS-proxy: 172.30.253.241
    MMS-port: 8799
    MCC: 240
    MNC: 08
    Verifieringstyp: PAP
    APN-typ: default.supl,mms
    APN-protokoll: IPv4
    APN-protokoll vid roaming: IPv4
    Bärare: Ej angiven

     

     

    Övriga mobiler 

    Finns det en meny för att återställa eller hämta inställningar bör detta användas. Om detta inte finns ska ovanstående två APN skapas och aktiveras vid behov - ett APN för Surf och ett för MMS.

     

     

  • Röstbrevlåda
    Svar:

    Ringa Röstbrevlåda

    Detta är numret till Röstbrevlådan: 888

     

    Sådan slår du av/på Röstbrevlåda:

    Du kan ta bort och lägga till tjänsten röstbrevlåda genom att ringa till kundcentret.

     

     

    Ringa Röstbrevlåda från utland:

    Ring +46 708 222 888 och slå in din personliga kod. Har du glömt koden så skickas en ny ut via sms efter två felaktiga försök.