Kategorier:
Kontakta oss:
019-55 55 500
Mån - fre 10:00 -18:00
  • Vilket sorts mobilabonnemang ska jag välja?
    Svar:

    För att välja rätt abonnemang är det bäst om du har en översikt över hur och vad vad du använder mobilen till. På Mina sidor har du en översikt över hur mycket du använt!  Om du inte inte är My Beat kund så kan du se hur mycket du använder på fakturan ifrån din nuvarande operatör. 

     

    Läs mer om våra abonnemang här.

    Är du fortfarande osäker? Kontakt oss gärna, så kan vi hjälpa dig att välja!

  • Får jag bindningstid hos My Beat?
    Svar:

    Nej, absolut inte. Alla våra mobilabonnemang är utan bindningstid. Och vi kommer att göra vårt bästa för att du aldrig vill byta mobiloperatör igen!

  • Måste jag säga upp mitt existerande abonnemang?
    Svar:

    Det ska vara enkelt att bli My Beat-kund! Vi sköter allt runt nummerflytten! 

    När du blir kund hos oss och vill flytta ditt nummer till My Beat så kontaktar vi din nuvarande operatör. I fall vi behöver din hjälp kommer vi kontakta dig. 

     

     
  • Kan jag ta med mitt nummer?
    Svar:

    Ja! Fyll in ditt mobilnummer i din beställning, så ska vi se till att du och ditt mobilnummer inte måste skiljas ifrån varandra. Att flytta över ett nummer är självklart kostnadsfritt och tar cirka 7 arbetsdagar. Du kan använda ditt abonnemang som vanligt fram till dagen det flyttas.

     

     

    Att flytta ett nummer till My Beat

    • För att kunna flytta över ditt nummer måste du själv vara registrerad som ägare på det nummer  du vill flytta.
    • Mobilnummer och personnummer som du angivit på beställning hos MyBeat måste vara de samma som är registrerat hos din nuvarande operatör.
    • Har du kontantkort så måste det vara registrerat hos din nuvarande operatör, med ditt personnummer.
  • Vilken täckning får jag?
    Svar:

    My Beat erbjuder Telenor-täckning. 

    Undrar du hur täckningen är där du bor?  Kolla här!

  • Min kreditvärdering blir inte godkänd, hur kan jag bli kund?
    Svar:

    Vi gör kreditupplysning direkt hos kreditupplysningsföretaget Bisnode. Om du vill kolla varför du inte är kreditvärdig, ta kontakt med Bisnode. Efter eventuella uppdateringar är du välkommen att beställa på nytt!

     

  • Kan vi ha flera nummer på samma faktura?
    Svar:

    Hos My Beat så samlar du hela famlijen på en faktura om du vill, och vi har ingen faktureringsavgift! Du får din faktura på e-mail eller rakt in i din nätbank med e-faktura där du kan godkänna den.

     

    • Hos MyBeat är det enkelt att beställa abonnemang till alla i familjen på en gång, och administrera alla abonnemang i Mina Sidor senare. Du kan se alla abonnemang på en Min Sida och administrera allt där om du vill och dina barn kan samtidigt få en begransad sida för sitt nummer.
    • Faktura kan du få samlat föir hela familjen, eller uppdelat. Du bestämmer!

    Vill du lägga till flera familjemedlemmar kan du också skicka ett mail till support@mybeat.se eller ringa supporten på telefon 019-55 55 500. 

     

     

  • Registrera kontantkort
    Svar:

    Har du kontantkort hos din nuvarande operatör i dag så måste det vara registerat på ditt personnummer för att du skal kunna flytta ditt mobil nummer över till MyBeat. 

     

    Här har du linkar till hur du gör det hos några av de andra operatörerna:

     

    • Halebob
    • Telia
    • Telenor
    • Comviq: 
      Gå in på Mitt Konto > Frågor och Svar > Övrigt > Registrera Kontantkort > Ange personnummer, kontrollera dina uppgifter och klicka på Registrera.

      Eller ring kundtjänst: 0772 - 21 21 21

    • Tre

     Gå till dina kundsidor på https://www.tre.se/mitt3/logga-in/

    SMS:a ”KONTANT” till 72000 från kontantkortet du vill registrera. Du kommer då få en länk till registreringen som svar. Kontakta kundtjänst: https://www.tre.se/privat/kundservice/kontakt/ 

  • Spärra data, betalsamtal mm
    Svar:

    Barnspärr Data

    Ska abonnemanget användas av ett barn så kanske du önskar att spärra abonnemanget så att användaren aldrig kan gå över den inkluderade mängden data. Du kan välja detta när du beställer, eller sända en mail till support@mybeat.se.

     

    Spärr för utland, betalsamtal mm

    Du kan också spärra utlandssamtal, betalnummer, nummerupplysning mm. Alla spärrar kan du själv slå av eller på genom att gå in på "Min sida". Du kan också kontakta oss på supporten på support@mybeat.se eller tel: 019-55 55 500. 

     

    Maxbelopp 

    Du kan sätta ett maxbelopp på vad räkningen får vara. Sänd en mail till oss så lägger vi på spärren på den nivå du önskar. 

     

Om My Beat

My Beat AB

orgnr: 556988-7556

E-post: support@mybeat.se

 

Telefon: 019-55 55 500

 

 

Följ oss på Instagram!