Kategorier:
Kontakta oss:
019-55 55 500
Mån - fre 09:00 -17:00
  • Operatörslås
    Svar:

    MyBeat använder sig självklart inte av irriterande operatörslås. Om du har klickat på denna fråga har din telefon troligtvis blivit låst av en tidigare operatör! 

    Det är bara den operatören som har låst telefonen som har tillgång till operatörlås-koden. Är telefonen mer en 12 månader gammal kan du hitta koden på din gamla mobilleverantörs hemsida.

     

    Vid kontakt med mobilleverantörens kundtjänst kommer du att bli tillfrågad om att uppge en IMEI kod.

    Denna kod (15 siffror) hittar du på telefonens baksida under batteriet, eller genom att knappa in *#06#.

     

    Här är direktlänkar till verktyg för upplåsning hos Telenor, Tre, Telia och Tele2.

     

    Om du har en operatörslåst iPhone: 

    • Ta kontakt med kundtjänst hos operatören du köpte telefonen hos. De lägger in en beställning mot Apple om att telefonen ska frigöras för operatörslås.
    • Med nuvarande SIM-kort monterat i telefonen, kopplar du upp iPhone till en PC, synkroniserar och tar sen en säkerhetskopia. Detta gör du i iTunes, som kan laddas ner via apple.com.
    • Utan att koppla iPhone från datorn byter du från nuvarande SIM-kort till MyBeat SIM-kort. Tryck på Restore. iTunes kommer att radera all information från din iPhone.
    • Etter att processen med att ta bort all information på iPhone är klar måste telefonen reaktiveras. När detta är klart är telefonen upplåst och MyBeat SIM-kortet kan användas!
    • Ladda in din säkerhetskopia från iTunes och synkronisera.

    Om du inte redan har porterat ditt mobilnummer till MyBeat, kan du byta tillbaka till ditt gamla SIM-kort. Telefonen är nu fri ifrån operatörslås och du kan på porteringsdagen, (se välkomstbrev), byta SIM-kort utan att koppla dig mot iTunes.

  • MMS - och Internetinställningar
    Svar:

    Ditt nya SIM-kort från MyBeat är försett med inställningar som automatiskt ställs in i din mobil, men ibland kan inställningarna behöva matas in manuellt.

      

     

    Innan du ger dig på att manuellt ändra inställningarna för surf och MMS i din mobil, kontrollera följande:

    1: Har mobilen täckning? 
    2: Fungerar datatrafik?  
    3: Starta om mobilen 
    4: Kontrollera befintliga APN-inställningar 

     

    Din mobil fungerar med ett APN som innehåller inställningar för både surf och MMS, men vi rekommenderar att ha två separata APN för surf och MMS. För att få nya inställningar eller uppdatera de befintliga inställningarna för APN gör du så här:

     

    iOS (iPhone/iPad) 

    • Gå till Inställningar.
    • Välj Mobilnät.
    • Välj Alternativ för mobildata.
    • Välj Mobilt datanätverk/APN-inställningar

     

    APN-inställningar för mobildata:

    APN: online.telia.se
     Användarnamn: Lämna blankt
     Lösenord: Lämna blankt

     

    APN-inställningar för mms

    APN: mms.telia.se
     Användarnamn: Lämna blankt
     Lösenord: Lämna blankt
     MMSC: http://mmss/
     MMS-proxy: 193.209.134.132:80
     MMS-maxstorlek: 615000
     MMS UA Prof URL: Lämna blankt

     

    APN-internetdelning

    APN: online.telia.se
    Användarnamn: Lämnas tom 
    Lösenord: Lämnas tom 

     

    Android 

    • Gå till Inställningar.
    • Välj Mobilnät.
    • Välj Åtkomstpunkt (kan variera på olika modeller).

    Finns där möjlighet att återställa eller hämta inställningar bör det användas. Om inte ska följande APN med följande detaljer skapas, där endast det som är i fet stil är nödvändigt. Ett APN för surf och ett för MMS.

     

    APN-inställningar för surf:

    Namn: Telia online
     APN: online.telia.se
     Port: 8080 (Fungerar även med 80)
     MCC: 240
     MNC: 01
     Verifieringstyp/Autentiseringstyp: Ingen
     APN-typ: default

     

     

    APN-inställningar för mms

    Namn: Telia MMS
     APN: mms.telia.se
     Användarnamn: mms
     Lösenord: telia
     MMSC: http://mmss/
     MMS-proxy: 193.209.134.132
     MMS-port: 8080 (Fungerar även med 80)
     MCC: 240
     MNC: 01
     Verifieringstyp/Autentiseringstyp: PAP
     APN-typ: mms

     

    Övriga mobiler 
    Finns det en meny för att återställa eller hämta inställningar bör detta användas. Om detta inte finns ska ovanstående två APN skapas och aktiveras vid behov - ett APN för Surf och ett för MMS.

     

     

  • Röstbrevlåda
    Svar:

    Ringa Röstbrevlåda

    Detta är numret till Röstbrevlådan: 144

     

    Sådan slår du av/på Röstbrevlåda:

    Du kan ta bort och lägga till tjänsten röstbrevlåda genom att ringa till kundcentret.

     

     

    Ringa Röstbrevlåda från utland:

    0046406133144

     

     

    Nummerval i röstbrevlådan - Ring 144 för att komma till Röstbrevlådan

    Tryck 1 Tala in ett nytt hälsningsmeddelande

    Tryck 2 för att hantera din kod till röstbrevlådan

    Tryck 3 för att koppla in/ur angivelse för tid och datum

    Tryck 4 för att ändra aviseringsmetod

    Tryck 5 för att koppla in/ur röstbrevlåda

    Tryck * för komma till startläge i menyn

    Tryck 6 för att radera ett meddelande

    Tryck 7 för att hoppa bak ett meddelande

    Tryck 8 för att pausa avlyssningen, tryck 8 igen för att fortsätta

    Tryck 9 för att hoppa fram ett meddelande