Kategorier:
Kontakta oss:
019-55 55 500
Vardagar 10:00 -16:00
  • Täckning
    Svar:

    MyBeat använder Telia 2G, 3G & 4G nät och har samma täckning som Telia!

    Här hittar du information om täckningen där du bor: Mobiltäckning

     

    Telenor Nät!

    I mars så byter MyBeat till Telenors nät. Detta gör att vi kan erbjuda våra kunder tjänster som WIFI-samtal, 5G, billigare abonnemang och billigare surf, mobilt bredband, och möjlighet till vidarekoppling av fasta nummer mm.

    Telenors mobilnät täcker 99,9 procent av Sveriges befolkning och 90 procent av landets yta och med WIFI-samtal säkrar du att alltid kunna ringa när du är på ett hemma-nät.

    Det enda du som kund behöver göra är att byta SIM-kort som du kommer att få i posten av oss i god tid före övergången.

    Du kommer via SMS få ett datum då ditt nummer flyttas över till det nya SIM-kortet. Då slutar också det gamla SIM-kortet att fungera. Du behåller så klart ditt nummer!

    På det nya SIM-kortet kommer de nya PIN&PUK-koderna stå så att du slipper att leta bland mail och sms. SIM-kortet är ett multi-SIM och passar alla telefonmodeller/enheter. Det nya kortet är 5G-redo.

  • Jag har inte täckning!
    Svar:

    Är det första gången du sätter i ditt SIM-kort? Då kan det hända din mobil är operatörslåst. Kolla med den du köpt telefonen av.

    Fungerar det fortfarande inte? Sitt lugnt i båten och ring eller maila oss! 

      

    support@mybeat.se

    Tel: 019 55 55 500 (Öppettider vardagar 10:00-18.00) 

     

     

  • WIFI samtal
    Svar:

    Du kan aktivera WIFI-samtal under inställningarna i din telefon. Detta gör att du har täckning också via WIFI. Detta gäller efter att My Beat bytt till Telenor nät. Det sker i mars/april 2021.

    WIFI-samtal är användbart om det är platser i huset du inte har täckning på, tex källaren eller när du är på gymmet. Med WiFi-samtal kan du ringa och sända SMS på platser inom Sverige där det saknas mobiltäckning, men där det finns trådlöst nätverk.