Ny faktura – FAQ

Varför gör Karma Mobil den här förändringen?

Karma Mobil strävar alltid efter att erbjuda sina kunder bästa möjliga service och kundupplevelse. Därför behöver vi uppdatera, och ibland byta, de system och leverantörer vi använder för att leverera våra tjänster.

Som en del av det arbetet har Karma Mobil valt att byta leverantör för utskick av fakturor till Billogram med syftet att göra det enklare för dig som kund att ta emot och betala dina fakturor.

Själva bytet kommer att ske under våren 2022.


 

Vad innebär denna förändring för mig som kund?
  • När leverantörsbytet är gjort kommer fakturan att ha ett nytt utseende. Själva bytet är planerat att ske under våren av 2022.
  • Via fakturan kan du anmäla dig för autogiro eller andra betalningsalternativ.
  • För att förbereda oss för leverantörsbytet genomför vi under februari 2022 ändringen till förskottsbetalning. Det innebär att månadens avgift förfaller till betalning samma dag som månaden börjar.
  • Fakturan som skickas i februari och förfaller 28/2 kommer därmed innehålla abonnemangsavgifter för både februari och mars månad.

Om jag har autogiro eller e-faktura idag, kommer det upphöra att fungera?

Har du anmält dig för autogiro eller e-faktura redan så kommer det fortsätta fungera som vanligt.


Om jag inte vill ha den här förändringen, kan jag då ligga kvar i den gamla lösningen?

Nej, tyvärr inte. Den här ändringen gäller alla kunder hos Karma Mobil.


Får jag som kund några förbättringar?
  • Fler val för hur du vill få din faktura distribuerad,
  • Mindre risk att fakturan hamnar bland skräpposten i din mejlkorg,
  • Smidigare betalningsätt,
  • Alltid tillgång till din faktura och dess status,
  • Möjlighet att se och hantera fakturan via vår app ”Mitt Karma”,
  • Smidigare att ställa frågor kring fakturan och betalningar.

Förändras mina tjänster eller mitt abonnemang hos Karma Mobil?

Nej, ingenting som rör ditt abonnemang (innehåll eller funktion) påverkas av den här ändringen.


Vart kan jag vända mig om jag har frågor om denna förändring?

Har du frågor är du välkommen att kontakta vår kundtjänst via kontakt@karmamobil.se


Hur kommer den nya fakturan att se ut?

Designen av fakturan är inte klar än – så snart den är det kommer ett exempel visas i vår kunskapsbank på https://mybeat.se/kunskapsbank/